Nyord är något som florerar runt i samhället, utan att få legitim plats i svenska ordlistan. Här kommer följande ord som jag tycker förtjänar en plats.

Indierygg – Uppkomsten tog fart av att de smala jeansen och gav de kända kärlekshandtagen en magliknande kontur, fast på ryggen.

Jag: - Okej, nu vet vi alla att indie betyder randig tröja och låten Common People, men att utesluta indierygg vore kriminellt.

Jakob: - Va? Indierygg?

Jag: - Ja, indierygg! Alla har ju så smala jeans att de får mage på ryggen.


Googleforskning – En term där akademiker ser att uppsatsen är uppbyggd på googlekällor. Detta är negativt då källhänvisning alltid ska ske på akademiskt vis från böcker och säkra hemsidor.

Den här uppsatsen är bra, men eftersom du bara använt google som sökmotor så kan jag inte godkänna dig. Du får helt enkelt komplettera med legitima källor. MVH Britt Börjesson


Överläskad - Ett tillstånd då person i fråga är riktigt full. Kan också användas för att beskriva sin egen alkoholhalt.

Jag: - Hur var helgen?
Joakim: - Bra, tror jag? Blev rikligt överläskad i fredags och är fortfarande bakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar